Newbies
Tuesday, 11 November 2014 @ 15:29


all time favourite choreography

Assalamualaikum. Hai semua. Dah lama aku tak update. Haha, kau orang ingat aku lagi ke tak ni? Heol. 

Ahh, tajuk entry kali ni, newbies atau sebenarnya rookies. Lepas dah hampir lima tahun tunggu adik adik infinite lahir, akhirnya keluar juga kata putus daripada lee jungyeop sajangnim. Lapan orang perempuan yang berbakat daripada woollim akhirnya akan debut 17/11 ni. Alangkah bagusnya kalau jia tu tergolong dalam Lovelyz ni. Sobs, rindu kau. Tapi serious orang ramai perlu diam kalau tak tahu apa apa. Takut sangat ke, heol? 

Aku kenal Baby Soul lama dah. Agaknya dah dekat empat tahun, atau sememangnya dah empat tahun? Lama, since 2011. Sabar betul dia. Setia dengan woollim walaupun woollim pun tak debut kan dia betul betul. Promotion ada takde je. Oh, aku kenal sekadar tahu kewujudan dia dalam woollim je lah k. So kalau kau tanya siapa bias aku dalam lovelyz, aku tak akan cakap aku ada bias, sebab susah betul nak pilih, cuma Baby Soul dapat lebih sikit support daripada aku, haha.


And lately ni since lagu diaorang, Good Night Like Yesterday released, aku asyik dengar lagu tu je setiap kali online. Aku suka part yein dengan mijoo. Oh! Part jisoo juga, and part baby soul, and and and ah, semua part lah aku suka. Mati mati sebelum ni aku ingat jin atau baby soul main vocal tiba tiba yang paling banyak nyanyi kei dengan sujeong pulak. Gosh suara masing masing harmoni gila. And jiae, elephant, makin lawa dah sekarang. Heol

Oh and btw, team B tak lama lagi debut sebagai iKON dengan pertambahan seorang member yang merupakan seorang aktor kanak kanak Lee Minho, Jung Chanwoo. Team B as ot6 dah perfect, so diharapkan dengan adanya seorang lagi member, iKON lebih gempak lah sebab sepanjang aku tengok Mix & Match aku lebih prefer Jinhyeong, sekali je aku rasa aku patut vote Chanwoo, tu pun sebab hanbin test tahap maknae dia dan nampaknya si chanwoo ni baik sungguh. 


Ahh, first time aku masukkan sebuah grup daripada YG dalam top list favourite grup aku. Semua member aku suka. Semua berbakat. Gosh mesti kebanyakan atau semua lagu dalam album debut diaorang hanbin ada credit. Semoga yang tak make it in iKON, jinhyeong dan hongseok terus maju jaya lah sebab suara diaorang best. Aku suka dengar Long Time No See yang final match diaorang tu.

Tak sabar lah nak tunggu dua grup ni debut. Mesti gempak, kan? Hmm, adios :)


0 Comments:

Post a Comment